torsdag 26 april 2012

äntligen kom lammet

Idag fick vi äntligen ut lammet, dött dock men det kom ut i alla fall. Jag förstod att det skulle vara dött då hon haft det så jobbigt och man har inte kunnat komma in och hjälpa. Vi fick hjälpa till den här gången också då lammet låg fel och tackan var både torr och trång och inga värkar, så vi fick slita ut det....fast hon haft lamm tidigare. Nu hoppas jag bara på att tackan klarar sig att vi inte gjorde sönder henne eller att hon får en massa infektioner. Var ute för en stund sedan och då såg hon mycket piggare ut och hon hade fått ut allt men hon ville inte riktigt äta. Ska ut igen om en liten stund för att titta till henne och se hur det är med henne. Lammet var dessutom riktigt stort så jag förstår att hon haft sina bekymmer. Nu hoppas jag resten av flocken klarar det bra, har redan haft två som har haft bekymmer så jag tycker det räcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar