måndag 2 april 2012

Min lilla vovve

Ja här har vi gått från sjuka till sjuka och till sjuka, man hinner inte mer än bli frisk så är förkylningarna tillbaka.

Jag har varit väldigt lat och inte haft någon kamera med mig ut så jag har inga bilder att visa och jag har dessutom varit lat å skriva :( men jag ska försöka bli bättre, men om sanningen ska fram så har jag varit väldigt trött och om inte så är jag det fortfarande, jag skulle kunna sova flera dagar i sträck...vill bara att det ska bli sommar så att jag kan ta några vackra bilder. Som det är nu så blir det så trista bilder, allt är skitigt, och är det inte skitigt så är det bara mer snö....jag är less snön och vill att den ska försvinna, till nästa vinter tror jag att det är dax att gå i ide. jag ska bli björn i mitt nästa liv. Tänk så skönt gå i skogen och lufsa, käka bär och skrämma folk ;) Käka lite dött som någon annan har dödat åt en....sova när det blir kallt och jävligt...japp det är björn jag ska vara.

Ja min lilla vovve Gombo gick ju och blev 1 år här för ett tag sedan och jag tror han blev vuxen (gammal) på en gång. Inte för att det syns på sättet, han stutsar och vill hela tiden hitta på något kul. Nä det är hans färg, vet inte om han hörde att matte verkligen tycker om gråa hundar...nä han kämpar på att försöka bli grå. hans fläck på hakan upplever jag ha blivit lite större men inte bara där har han gått och blivit grå, han har massor av gråa hårstrån uppe på ryggen och färgen i svansen och den långa pälsen back på rumpan har gått och blivit gråare. Det är som att den svarta färgen har blekts ut så det är inte riktigt grått men inte riktigt svart heller...grå blaskig helt enkelt....så han har gått och börjat tappa färgen. Inte för att jag gråter, han är fortfarande min lilla hopp jerka som vill hitta på allt bus och dessutom försöka göra matte glad och försöka byta färg....då är man trogen sin matte, eller vad säger ni ;)

Nä han är super söt och ju mer jag umgås och leker med honom ju mer kär blir man i honom, jag bara älskar denna ras :) Så villiga på allt :) Sen att det är på hans villkor det har jag fått erfara, jag tyckte vi skulle lära oss krypa här på golvet, jo han kröp några steg och jag berömde honom, jag ville se att han kunde det så jag bad han göra det igen, ja hans svar var att titta på mig och godisen jag lockade med och bara vände och suckade i soffan...jag kunde locka och fjanta best jag ville, men han bara sa "matte ska vi inte hitta på något annat, ja då får du leka själv". Så där låg jag på golvet och funderade hur det såg ut i hans ögon att jag låg där och fjanta...så det blev inte något mer kryp den kvällen utan det blev lite annan lek....men nog kan han kryp alltid, när jag bad om det senare var det inte några problem, bara matte inte "tjatar" så går det rätt bra

jag ska försöka ta några bilder på hans fina gråa färg i pälsen....få se om man lyckas någon gång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar