tisdag 17 april 2012

uppdatering

Jag borde ha stryk...jag har blivit så dålig på att skriva helt enkelt och vi ska inte prata om att ta kort. jag har inte tagit kort på jätte länge nu.

men en liten uppdatering i alla fall är väl läsarna värda.

Mina hundar skuttar runt som vanligt och tycker livet leker. Jag tog en promenad på 5 km och en av mina hundar som nästan aldrig gått i koppel gick fot hela vägen, blev lite paff. Han gick bättre än mina vallhundar :/ Men alla skötte sig bra

Mina får har äntligen börjat lamma. Jag har just nu 4 stycken lamm som skuttar runt och utforskar världen. 3 baggar och 1 tacka och de har fått namn från hockeyn då de har prickat in matcherna på tv.

Mina barn och jag har varit sjuka och är fortfarnade sjuka. De hostar så de kräks en massa slem, de är snoriga och febern kommer och går. Jag är bara snorig och lite retlig i halsen men barnen är mycket värre.

min man har slutat jobba med vindkraft så han är inte längre borta som han brukar. Nu jobbar han en bit här i från och kommer hem varje kväll :) nu har jag helt plötsligt fått lite mera tid som jag kan ägna mig åt annat.

Och det jag menar med annat så har jag börjat träna mina hästar så smått, min unghäst håller på att lära sig att ridas in och allt går bra. Mina andra gammhästar har fått börja skrittas för att få bort magen och få upp konditioen igen. jag har även börjat träna mina hundar lite mer, men det ligger lite på is då det är väldigt tråkigt att vara ute med dem just nu. Hundar och hästar blir väldigt skitiga av att vara ute. jag kan bara gå efter asfaltsvägen för tillfället och det är väldigt tråkigt. Mina fina skogsvägar har inte kommit fram än och skoterspåren håller inte.

ja det var väl den upptateringen...

och ja....glöm inte att gå in under norrmejeriet och rösta på mina bidrag. http://norrlandsbilden.norrmejerier.se/?ref=nf#submissions/grid sök brännäs och mina bidrag kommer upp. Det är två bilder en med min äldre son som "kör" traktor och en där min man kastar min andra son i vattnet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar