onsdag 25 april 2012

ridtur

idag har jag varit och ridit min lilla häst i detta fina väder. Det känns att det var ett  tag sen man satt på hästryggen. Jag vet inte vart min balans har tagit vägen men jag hoppas jag hittar den snart igen ;) Jag konstaterade att det verkligen är skillnad på mina hästar. Jag har min äldsta dam som bara har springa springa springa i huvudet men hon vill inte gå först om det inte är på väg hem vill säga. Hon är en typisk travare som man hela tiden måste jobba med så mina armar kommer nog vara som spagetti imorgon. Min andra häst är en trogen arab som kan hoppa till för en soptunna som han ridit förbi några hundra gånger men just denna gång så var det ett monster som låg gömd där bak eller något. men där blir armarna inte som spagetti och han gör allt man ber honom om. Min lilla åkar häst som jag kallar honom, men man får inte vara för avslappnad för vips så blir han rädd för något eller rädd och rädd, jag tror han gör så för att se så man är vaken. Sen har jag min lilla tjej som blir två som jag inte har ridit ännu men hon är inte rädd för mycket, litar till fulla på mig och beter sig som en gammhäst så det blir väldigt intressant att se hur hon reagerar när man väl sitter på ryggen.

Annars då...ja min tacka har fortfarande inte lammat och jag vet inte vad det var men nu äter hon och dricker hon så jag vet inte om får kn ha förvärkar eller vad det var men nu syns inget alls på henne. Men hon är lite "svag" så jag får fortsätta ha koll på henne men ingen feber eller något.

Jag tränar Gombo inför utställningen och jag kan meddela att det inte är så lätt. Han står still när man ber honom men han tycker inte om att jag är bak på rumpan. Det är inte några problem att kolla bett, det har även varit okända människor som kollat bettet och det var inte några problem. men mitt största problem är att han ska springa och ha alla 4 fötter på marken...när vi springer är han som en gummiboll och tror vi ska leka så där måste jag öva väldigt mycket :/ Men jag tror det ska gå bra. Sen har jag försökt lista ut vad det är för något hår vid öronen man ska rycka men jag har fortfarande inte klurat ut vilket hår det är så har ni bilder och mer förklaringar så tar jag hemskt gärna emot det....uppfödaren sa att jag skulle rycka håret som är längre än öronen och i mina ögon sett så blir han en naken hund då för allt hår är längre än öronen :p Men det blir nog bra i slut ändan....det är tur att jag träffar henne på utställningen så att hon kan hjälpa mig :) Ska bli kul i alla fall att träffa andra berger ägare och se vad det finns för hundar och hur ägarna är :)

Nu ska jag se lite tv innan sängen kallar för imorgon blir det nog ännu en lång dag och ska man gå efter väderleksraporten så kommer det regna så det är bara att planera inne aktiviteter, tycker det kan vara sol och vackert väder precis som idag för då ser man att snön försvinner och då blir jag bara gladare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar