fredag 22 januari 2010

Ett kall här i livet

Jag tror att alla födds med ett kall här i livet, vad man vill göra och vad man strävar efter. Jag har alltid velat jobba med djur. Det finns massor med olika djur jag brinner för. Har även en hel del djur....men de gör mig ändå inte riktigt hel. Jag har alltid haft en dröm, en dröm att få jobba med afrikanska djur. Min dröm är att få åka dit och jobba med "tama vilddjur" och vänja dem med vildmarken. Framför allt hade jag velat jobba med noshörningar, elefanter eller lejon.

Jag började gå djurvård pga av mitt stora intresse för djur, valde inriktning park mer eller mindre eftersom det är djur som passar mig. Jag har alltid haft drömmen att bli etolog eller zoolog, men det har varit så höga betygskrav för att komma in på att plugga just de linjerna och jag har varit skoltrött och är inte den där plugghästen. Hur som helst så spelar det inte så stor roll vad jag gör i mitt liv nu under dagarna drömmen om att studera och bli nått av det här. Det är inte så att jag går och tänker på om jag ska börja plugga utan mer att det sker nått eller läser nått eller att det visas något som gör att jag blir varm i hela kroppen och vill bara jobba med just det där.

Ta tex ikväll visade min sambo mig ett klipp som handlade om ett lejon. Det var två killar som hittat det på londons djurmarknad och de köpte lejonet och döpte honom till Christian. De tog hand om djuret och när det blivit lite för stort så bestämde de sig för att skicka honom till afrika och rehabliterar honom till det vilda. De träffar inte honom på ett helt år och när de väl kommer dit för att träffa honom varnar skötarna dem om att han inte är samma lejon som då...gissa vad lejonet gör då...ja det är bara se och njuta :)




Jag brukar inte tro på gud eller olika tecken man ser här i livet...men allvarligt, jag tror att någon försöker säga att jag ska följa min dröm och hur jobbigt det än är att plugga för att nå drömmen så ska jag dit. Jag har min familj, har redan nått en dröm...kanske jag skulle skaffa familjen först för att se vad jag vill göra med mitt liv efteråt....jaja vi får väl se....men av någon konstig anledning så är jag lite sugen på att sätta mig bakom skolbänken och försöka bli något här i livet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar