onsdag 13 januari 2010

testat gränser

Idag har mina barn verkligen testat mitt humör...eller Casper har gjort det i alla fall. Allt han inte fick göra skulle han göra och fick han inte göra det letade han upp lillebror för att lugga, nypa eller puta honom. Känner mig som en häxa att man bara sa åt honom, men det var en sån dag och det är inte den sista. Hoppas imorgon blir bättre. Men när han fick göra det han ville så var han riktigt nöjd. Idag var han med mormor och mig i köket och gjorde palt, han var jätte duktig men när mormor skulle rulla palten så blev det att han fick diska istället....vet inte vad som var blötast, golvet, han eller diskbänken....men kul hade han.

Laban har börjat få smaka all sorts mat och jag kan meddela att han äter det mesta. Jag tror han äter bättre än storebror ibland, men det beror på vad det är. Ris får vi inte i Casper men det älskar Laban. Vi åt fiskpinnar och mos här om dagen och jag tänkte att det kommer Casper aldrig att äta, men han åt det...kanske inte favoriträtten men det går ner sakta och säkert nu i alla fall.

Laban har dessutom nu 4 neder tänder och 3 på g där uppe så sakta och säkert kommer de också fram...sen så går han snart, det är inte långt borta nu. Han vandrar mellan olika grejer och släpper taget ibland och balanserar upp kroppen ett ra tag innan han dimper ner på rumpan.

Annars så har det inte hänt så mycket, funderar på att börja pluga igen eller i alla fall plugga upp ämnen som man inte har så att man kan söka vidare senare. Har börjat tänka tillbaka på varför jag gick den skola jag gjorde och vad jag vill bli här i livet och min dröm är att bli zoolog eller etolog så jag får väl se om jag orkar sätta mig bakom skolbänken igen....hade varit roligt att få jobba med något man tycker om i alla fall....inte för att jag klagar på min arbetsplats nu men en dröm är ändå en dröm och kanske ett mål här i livet....tror inte jag är riktigt nöjd med mig själv för än jag når det målet så man får väl ta ett steg i taget helt enkelt och hoppas att man orkar.

Nu ska jag gå och sova så jag orkar med busfröna imorgon, blev inget bak så jag lovade Casper att vi skulle baka imorgon....så vi får se hur det går.

1 kommentar:

  1. de namnet till bloggen va upptaget. och sen vill jag inte ljuga och säga jenny makeup tills jag fått min utbildning ^^ så de vart jenny extension så länge =)

    SvaraRadera