tisdag 19 januari 2010

veterinär besök

Idag fick mormor vara barnvakt medan jag och min bror åkte till veterinären med min st bernhardshund. Han ville inte riktigt åka bil men kanon snäll både i bilen och hos veterinären. Han brydde sig inte om de andra hundarna eller något annan. Han var även jätte snäll medan de undersökte honom. Han hade enn jätte varböld som de fick tömma och jag kan meddela att det var en hel del var där i. Det som är det konstiga är att vi inte hittade något sår inte heller veterinären gjorde det, så frågan är hur länge det har grott där inne utan att man märkt det?

Nog pratat om det...Laban har börjat upptäcka gåvagnen, dock mer för att mita på än att gå med den, men han drar sig upp och vinglar lite med den, han har lyckats gå nått steg för att sen dimpa ner på rumpan och bli jätte sur. Casper är som sagt i någon slags svartsjuke våg att lillebror får inte göra något och vi ska göra samma saker med Casper som med Laban. Men det finns ljusa stunder under dagarna också där de leker ihop och roar varandra.

Jag har varit dålig på att läsa saga för Casper på kvällarna, men har nu börjat ta upp det igen och det går riktigt bra nu att söva honom. Är nog bra för honom att få liten egen tid med mamma och sen blir han även avslappnad så att han klarar av att somna. Han har upptäckt att det är rätt roligt att ridaa hästarna så varje gång vi tar ut hästarna och han är med ska han rida annars blir han riktigt sur....det gråter inte jag över att han tycker om hästarna :) Favorit hästen är Maldivar, jag kan tycka det är konstigt eftersom han är inte alltid lugn med Casper har alltid haft en dragning till honom. Han har kanske ärvt mammas lilla förtjusning i svarta hästar :)

Imorgon blir det att fara på en information och träff på hälsogemenskapen inne i jörn. Laban ska få sin 6 mån spruta som han ännu inte fått eftersom det blev svininfluensa vacc istället....sen bär det av till träffen, få se vad de säger, de ska även ha en liten kurs på livräddning på små barn....blir bra tycker jag då man inte riktigt kommer ihåg allt.

Annars har det inte hänt något nytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar