onsdag 13 januari 2010

Själv med barnen om dagarna

Idag var det första dagen på länge som jag hade mina pojkar alldeles själv. Mjukis har fått jobb i 2 månader så han ser jag nu mera inte till om dagarna. Så det blir ännu mindre tid för djuren....men jag får trösta mig av att det blir bättre.

Har släppt ihop Maldivar och Apollo i samma hage, de har jätte kul springer och busar hela dagarna, de är alldeles svettiga när de kommer in i boxarna. Så de motionerar sig själva....kan vara bra när jag inte har lika mycket tid för dem. Sen annars så har jag börjat träna Maldivar på konster, som han tycker är jätte kul. Roligare än att bli riden. Han är ibland lite trög men när han förstår vad jag vill så är det inga problem.

Så vad har vi gjort idag då? Jo eftersom Casper var vaken en stund under natten tog vi sovmorgon....till klockan 9.00 fick vi sova :). Sen åt vi frukost och såg på tv och busade runt....sen blev det inte mindre än en promenad in till jörn för att hälsa på gammel mormor som vi inte träffat på jätte länge. Efter det var vi lata och åkte bil hem eftersom det inte är så kul att gå i mörker utan någon lampa plus att vi inte tänkte på att ta med oss reflexer...jaja väl hemma blev det att fixa middag och se över djuren och sätta pojkarna i badkaret innan de skulle gå och sova. De var inte exakt rena efter de hade ätit glass till efterrätt

Sen var det den stora utmaningen att söva pojkarna. Laban somnade utan problem...Casper däremot somnade inte direkt...Han var så uppe i varv så vi läste en saga för att vara ner, för ovanlighetens skull blev det "Den fula ankungen". Sen fick han lägga sig i sin säng och sen vet inte jag vad som hände eftersom jag somnade. Vaknade lite senare av att han sov. Jag gick upp och såg två avsnitt av en serie och sen gick mjukis och la sig eftersom han ska upp tidigt nu för tiden.

Så nu sitter jag här och är inte trött alls....men jag ska ta och lägga mig i alla fall och hoppas att men somnar så att man orkar med barnen imorgon....så jag vet inte vad mina planer är för imorgon men jag ska försöka hinna baka kladdkaka med after eight (om jag inte får hjälp av barnen). Annars tror jag att jag ska försöka ha dem ute.

Eftersom klockan är så mycket orkar jag inte ladda upp någon bild men det kommer att komma en bild inom kort vet bara inte på vad? Men fick ett jätte gulligt kort idag när vi var ute och gick när barnen sover i sovsäckarna vi fick i julklapp till barnen. De passar perfekt till barnvagnen och det var varmt och skönt där i :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar