fredag 26 juni 2009

för varm för att vara ute

Det blev inte någon sovmorgon för mig, var uppe klockan 09.00 och gjorde mat igen till lilla Laban. Men då tog jag mig lov för en vilostund vid 12.00 och fick sova fram till 14.00. När jag väl kom in och kollade hur varmt det var...30 i skuggan, alldeles för varmt för att vara ute. Både Casper och laban tycker att det är för varmt, de är gnälliga och ingenting är bra. De vill inte äta, de vill bara dricka en massa och det är ju bra, en annan är ju sån själv. Laban har jag satt under fläckten så att han ska få sova lite, han är så kladdig att ta i nu när det är varm. Han tar jag inte ut i solen det är för varmt för honom plus att det svalkar inget ute.

Alla har sökt sig in, även alla djuren, de som brukar tycka om att ligga i solen ligger nu på golvet där det är svalt och skönt, helst under en fläkt som är igång också.

Vi fick även besök av Mjukis bror och hans flickvän, dock ville de vara ute så jag stannade inne med Laban medan Mjukis gick ut med Casper. Casper är lite lättare att svalka ner, han har sin pool han kan doppa sig i nu när det är varmt plus att han går att plocka av alla kläder om det är så och bara smörja in honom i solskyddsfaktor, Laban är för liten för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar