fredag 19 juni 2009

Midsommar

Idag är det midsommar. Det är ett riktigt tråkigt väder ute, går och väntar på regnet, men det kanske aldrig kommer, ett sånt väder hade vi även igår men det var lite varmare än idag. Idag känns det som att det ska börja snöa vilken minut som helst.

Blev väldigt förvånad igår kväll och i natt. Laban var lugn, han skrek inte mellan 21-01 som han brukar göra. Han sov och det var skönt. Annars slår det aldrig fel med att han ska gråta just den tiden.

Har inte pratat med Casper ännu, men jag ska ringa senare, jag försöker hålla mig från att ringa hela tiden, jag går och tänker hela tiden att jag ska inte ringa jag ska inte ringa...men snart så måste jag ringa klockan är ju ändå mitt på dan och jag vet att de inte ska göra något speciellt idag så jag kommer ringa senare.

Ni undrar säkert vad vi ska göra idag eftersom det är midsommar....Ingenting ska vi göra. Vi ska grilla det är väl vad som är planerat. Eftersom vi är djurvakt och ingen ids komma till oss så blev det så att vi firar midsommar själva här ute i skogen. Lite trist kan jag tycka att det inte ville komma någon men men det är sånt som sker, de måste få göra det de tycker är roligt, så kul är det inte att sitta i skogen.

har konstaterat att jag dock är en sån där tråkig typ som vuxit upp alldeles för fort. Jag fattar inte varför man lämnar bort sina barn för att kunna festa, jag fattar inte varför man ska festa i huvutaget. Jag väljer hellre att sitta här ute i skogen med min sambo och mina barn en midsommar än att skaffa barnvakt och gå ut och festa. Men jag säjer inte att jag inte dricker, för det gör jag, men jag dricker mig inte full, jag dricker kanske en drink eller nått för att det är gott.

Fick förfrågan om vad vi pysslade med under festivalen...har ingen anning faktiskt, vi har inte blivit bjudna till någon fest eller nått så det blir väl kanske att vi åker ner under dagen bara för att gå och kika och sen åker vi hem. Vi vet inte hur den ena dagen ser ut efter den andra. Vips är nått av barnen sjuka eller så har man inga pengar eller så ids man bara helt enkelt inte gå eller så vips går vi för att vi känner för att unna oss något...har som sagt ingen anning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar