tisdag 9 juni 2009

Vattenkoppor














Förra torsdagen fick Casper vattenkoppor. Det har verkligen testat våran ork och tålamod. Inte nog med det så har Laban blivit hård i magen så han skriker och skriker han med. Det som jag tycker har varit jobbigast med Caspers vattenkoppor är att han sover 40 min vaknar är vaken ett tag sover 40 min vaknar osv....dygnet runt är det så plus att när han är vaken så har han feber skriker och vägrar äta. han har inte så mycket koppor på kroppen men i munnen verkar de trivas. Han verkar inte bry sig om att de kliar men däremot så verkar de göra ont inne i munnen så han vill inte äta något, det är just å pass att man får honom att dricka.

Laban är som sagt hård i magen och det gör inte saken bättre att han är sur och skriker. De testar verkligen ens tålamod framför allt på natten när de väcker varandra av gråt och Casper visar svartsjuka mot Laban när jag ska mata honom. Casper vill gärna ha mig för sig själv och i det här fallet skulle det nog underlätta med en pappa som vaknade, men han sover den lyckosten...men jag brukar störa hans fina sömn med att putta på honom....han får allt ta och hjälpa till han med nu när de är två som ska passas upp.

Annars har det inte hänt så mycket, hade tänkt ta lite kort, men har inte haft orken till det av någon konstig anledning. Men jag ska försöka ta mig tid till det i alla fall någon dag. Om inte annat när Casper är frisk igen. Men det blir nog ingen semester till södra sverige för honom eftersom de ska åka på söndag eller måndag och det känns inte bra att skicka en sjuk unge med mormor och morfar när han dessutom vill vara med mamma och pappa mest hela tiden. men jag lägger upp en bild på Laban där han är hela 14 timmar gammal. Det togs just innan vi åkte hem från BB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar