onsdag 11 januari 2012

Berger på G

Fram tills idag så har Gombo varit väldigt lugn, men idag såg man att han blivit hemma tam :) Jag försökte ta kort på honom här ute när han skuttade i snön, nu är den inte alls läskig eller kall, nu gör han djupdykningar i snön. Man ser bara något svart och en massa snö som yr runt honom....ja jag som sagt försökte få ett kort på honom när han busade omkring men av någon anledning så blev det en svans, ett ben eller bara snö, det var från 0-100 på 1 sekund tror jag. han stod still och innan kameran hann reagera så var han borta med vinden.....man får nog nöja sig med kort då han sover...då är han i alla fall still :)

Idag var han in till fåren igen och idag var han tuffare, fåren var väldigt skepptiska när han kom in men insåg snabbt att det inte var något att bry sig om eftersom denna gång var det bara fårskiten som stod i hans huvud, men så fort de rörde på sig så kollade han upp och var intresserad, dock så var inte min tanke att han skulle fram till fåren så jag ropade ut honom ifrån dem. Eftersom fåren inte är vana hundar så ville jag inte reskera att någon skulle stånga honom så att han blev rädd, jag vill vara lite närmre honom tills jag ser att allt värkar okej. Eftersom det är Gutefår man har så har de horn och de vet hur man använder dem, så man måste vara försiktig.

Annars om det inte gäller hundar så har man återgott till det normala livet igen. Min man är borta, han kommer dock hem i natt och blir hemma ett tag innan han sticker till Tyskland och jobbar.

Igår så gick barnen snällt till dagis efter en lång ledighet, men idag var vi tillbaka till att skrika, gråta och inte ta på sig kläder för att man inte vill på dagis, fick även en massa kommentarer.
bland annat:

"mamma, jag har egna ben, jag väljer själv att gå och jag vill inte till dagis"

"mamma, jag är stor nu och jag bestämmer att vi ska spela mario"

och den sista

"mamma, fröknarna har egna barn, de behöver inte mig på dagis då"

jag längtar bara tills den lilla börjar med samma sak som storebror :/ han har redan börjat och dessutom är den lilla i någon trotts och vill inte göra något. Standard ord från honom "va?" eller "du göra själv" "vill inte"....ja och där emellan så är det tårar och ligga på golvet och skrika. Storebror har ju just lämnat detta, så det är ju inte konstigt att lillebror hamnar där då.

Men de är söta ändå, fast man pustar och stånkar och stönar i detta kaos så finns det guldkorn, den lilla somnade utan tutte :) Han har börjat gå på pottan efter mycket om och men. De börjar sakta men säkert leka med varandra utan att slåss, de ger en massa kramar och pussar och är väldigt mysiga. De leker med vovvarna jättebra och för tillfället så lyssnar de ganska bra....det är då bättre än vad det har varit :)

Ska lägga upp några bilder på Gombo i snön med Vega, men jag gör det senare då min telefon är död och jag orkar inte föra över korten nu så här ikväll....självklart är den bästa bilden på Vega som är 13 veckor....hon kunde i alla fall stå stilla i några mer sekunder än min 9 månaders kille...helt otroligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar