söndag 22 januari 2012

Ensam med gulleganer och snömonster


Nu är det vardag för stunden här. Min man har åter igen börjat jobba och har begett sig till Tyskland i 2 veckor, kommer kännas konstigt då han varit hemma i nästan 2 månader och nu är han borta igen. jag har haft lite lyx att få ha honom hemma och man har blivit lite bortskämd då man fått hjälm med det mesta. Nu ska jag fixa allting själv, men det har man gjort förr och det kommer gå bra, men som sagt kännas lite konstigt :/

Mina små gulleganer Casper och Laban har varit ute och lekt och haft riktigt kul i snön, de fick även träffa Jenny, PJ och Micke, vilken lycka :) Laban har PJ som favorit och blir alldeles salig när han kommer. Vet inte vad han har men något är det som Laban bara älskar. Casper älskar alla just nu om han får som han vill, vill säga....annars är alla bara häxor som han säger.

Mina tre stollar till hundar är som vanligt ute i snön...de är ute hela dagarna och kommer in som snömonster och självfallet det första man gör är ju självfallet att kramas med barnen :) De sätter sig i knäna på barnen och barnen stutsar upp och är arga som bin och skriker ut att de är blöta och att de inte vill busa, självfallet tycker Gombo att det är riktigt kul för han tror de ska leka när de stutsar upp så han är på g med en gång och tittar på dem med sina busiga ögon "Vad ska vi göra?" Han kan verkligen få en busig blick.

Nu börjar jag vara lite less att det snöar hela tiden. Vi har säkert 70 cm snö och det går inte en dag utan att det faller snö. Det är nog mer på sina ställen där det har drevat. Man kunde ju inte tro att man skulle få så här mycket snö då vi saknade snö veckan innan jul, det är roligt med snö men någon måtta får det väl ändå vara. Nu vill jag ha vår :)

Här kommer lite bilder jag tagit under våra promenader

Mina tre sötnosar, det var inte lätt att ta kortet, jag hade en som satte sig ner och vägrade flytta på sig, en som sa "matte jag älskar dig, jag lämnar inte din sida" och en annan som stutsade runt som en gummiboll och sa "matte, matte, vi leker, matte, jag hör något, matte, matte" Ni kan ju alltid lista ut vem som gjorde vad ;)

Så här kan man se ut efter en promenad

Kaitum, min pappas hund fick följa med på en av promenaderna

Casper följde med och jag drog han på bobben

Casper upptäcker att hagrid följer efter honom

Gombo passar på att snöpussa Casper när han försöker göra en snöängel

Casper och Gombo leker förfullt i den djupa snön

Gombo kikar efter sina kompisar

Hagrid blev less och tyckte det var dags att vila lite
Yerma njuter av solen



1 kommentar:

  1. Lena visst vet du att våren inte får komma förrän EFTER vecka 11. Det måste finnas snö och kyla till Vindelälvs draget./Mammilutten

    SvaraRadera