tisdag 24 januari 2012

Inget blir som man täkt sig

Idag hade jag planerat att städa medan ungarna var på dagis, men så blev det inte. Två av mammas hundar tyckte att de skulle ut och leta ren så jag har hjälpt henne att leta hundar hela dagen. mest troligen så har de gett upp ganska fort på renletandet då det är så mycket snö. De har mest troligen bara sprungit och lekt och inte alls tyckt att de ska komma hem. mamma hittade dem tillslut och de fick åka skoter hem för första gången och de tyckte nog att det var riktigt skönt då de satt så stilla. Socke somnade till och med, det är inte lätt att bli gammal :)

Men i alla fall då tänkte jag att barnen ska ju på dagis imorgon också och eftersom jag är arbetslös så hinner jag städa och baka imorgon, men näpp så blir det inte, jag ska jobba i stället :) Jag ska skolas in på Jörnköket, ett storkök och det har jag aldrig jobbat med förut så det ska bli spännande och se vad man ska få testa på där :)

Sen på torsdag blir det att gratta mig med att mest troligen gå ut och grilla korv med barnen hade jag tänkt och sen på kvällen kommer farmor till barnen och ska gratta mig. Så jag ska fuska och köpa tårta tror jag, men jag har inte bestämt mig ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar