onsdag 25 januari 2012

Jobbat

Idag så har jag varit och testat jobba på ett storkök, trivdes riktigt bra. har diskat hela dagen så jag har skavsår i händerna, de är inte vana att jobba utan ringar på fingrarna så just där ringarna satt har det uppstått blåsor.

Hade tänkt gå en promenad med mina vovvar nu när jag kom hem för att slippa gå i mörkret, men det får bli en mörkerpromenad då jag inte fick med mig några barn ut. De skulle in och se på tven, de har varit uppe sen klockan sex och mina barn är inte några morgonmänniskor så det var alldeles för tidigt att stiga upp då, men förhoppningsvis så sover de ikväll :) Mina barn brukar gå och lägga sig vid 19.00 och oftast så sover de innan 20.00 men ibland kan de få för sig att vara vakna längre men de sover oftast fram till 8-9.30, det är ibland den äldre som kan få för sig att vakna tidigt men han sätter sig och ser tv och där sitter han tills han tycker att det är dags att stiga upp och det brukar som sagt vara vid 8. Jag känner att man blivit lite bortskämd med de tiderna så när man väl ska upp tidigt så blir det lite jobbigt.

Nu ska jag göra mat och sen blir det nog att ta hand om djuren och sen ska barnen nattas och sen blir det nog en lugn kväll framför tven, men har inte riktigt bestämt mig, kan hända att jag ställer mig att baka eller nått, vi får se hur trött jag är.

2 kommentarer:

  1. Hejsvejs
    Va kul att du gillade att vara på köket.
    Hoppas det blir fler gånger./Anso

    SvaraRadera