måndag 23 januari 2012

Läkaren

Idag har jag varit borta hela dagen, det är tur att det är lugnt resten av veckan (än så länge).

Varför jag inte varit hemma är för att vi var i den stora staden Skellefteå med Laban. Han hade en läkartid för en allergikoll och de kom fram till att han mest troligen har ansträngningsastma. det är något nytt för mig, då vi har varit väldigt friska i våran familj, men jag vet ju att det finns på min mans sida så han har nog mer vana av sånt än vad jag har :) Hur som helst så lyssnade de på honom och han fick gå upp i dos. De trodde först att det var förkylningsastma, men så värkar inte fallet vara. Sen har han varit röd i armvecken och det är visst eksem som de ska kolla upp senare. De ville att han skulle bli lite äldre. men som det ser ut så ska jag vara noga med astman och efter några veckor ska de ringa och höra hur det är. Det är tur att han är en lugn kille i vanliga fall så jag tror det kommer vara ett bra slutresultat. men frågan är om han är lugn pga av att han tyckte det har varit jobbigt eller om han är det i vanliga fall.....det blir intressant och se? Vem vet, jag kanske egentligen har två vildingar?

jag rensade mina garderober tidigare i veckan och hittade Yermas gamla snusnäsduk och min man sa när vi hämtade Gombo att han skulle passa jättebra i en röd snusnäsduk så han fick den och vet ni min man hade rätt .) Han är jättesöt, dock i början funderade han på varför jag hade tagit på honom något så konstigt men nu bryr han sig inte. Vi har även hunnit med att träna lite här inne idag. Dock tror jag det blev väldigt lite träning då han tyckte det var dags att leka lite med barnens leksaker....av någon konstig anledning tycker han att det är mycket roligare att leka med dem istället för sina egna och mina barn tycker tvärtom....man kanske ska byta ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar