lördag 14 januari 2012

stadsträning

I helgen har vi varit ner till Skellefteå. Vi var bortbjudna på mat och därför passade vi även på att träna Gombo inne i stadsmiljö :) Han skötte sig riktigt bra. Det blev inte så lång stund på stan då det blåste väldigt kallt och barnen var med, men det lilla vi gick på stan så var han inte rädd för mycket. Svansen bar han högt och brydde sig inte alls om hundar eller människor. Det var mycket att se på så han hade inte ens tid att vara rädd för alla bilar, bussar och andra maskiner som körde på vägarna när vi gick mot huset igen. Jag hade med mig Yerma som en trygg pelare till honom och jag tror hon gjorde en stor inverkan för blev han osäker så sökte han skydd mellan henne och mig.

Barnen fick träffa sin kusin Aurora och den här gången så blev inte Laban sotis utan de lekte snällt med henne. Hon fick vara med utan problem. Jag tror den ända dusten de hade var att Aurora ville se Labans traktor och det stod inte högt i kurs. Tur att hon är lätt att distrahera med annat så att Laban fick ha sin traktor :)

Idag så har det inte blivit så mycket, vi hälsade på hos farmor och efter det blev det hockey som skellefteå vann och efter det så var det tvmys och en film och alla som känner min Laban som fick välja film så blev det bilar 2.....vet inte hur många gånger han har sett den men jag tror att den snart är utnött....

Nu blir det tv tittande innan sänggående och imorgon får vi se vad som sker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar