torsdag 19 januari 2012

Polisen

Nu har jag pratat med polisen om att de kör så fort på våran väg så nu får man se om de kan komma och kolla hastigheten på våran väg, det hade behövts. Vi bor vid en 80 väg men jag tror de kör minst 100 på denna väg. Vi är inte en sån stor by, 4 hushåll och det finns 8 barn i denna lilla by och en massa hästar och hundar, så det vore bra om de kollade, grannen fick sin hund överkörd och det har vi bara väntat på eftersom de kör som galningar längst vägen, nästa gång kan det vara ett barn eller någon som sitter på häst ryggen. Det är inte så att de väjer eller saktar ner när man är ute och går heller, det är därför man håller sig till tränigspåret vårat när man rastar hundar, det är lättare att gå på ett skoterspår och man vet att man inte får något möte av någon slag, kanske någon som är ute och åker skidor eller någon skoteråkare som tagit fel på skoterleden kanske ;) Vi har ett ganska brett och fint spår som vi tränar hundar på och välpackat och väldigt fin natur så man väljer den före vägen :)

Annars så har det inte skett så mycket, har konstaterat att Gombo och Yerma är rätt lika eller så tar han efter henne, hon är en väldigt bra förebild i så fall :9 Gombo har inte rört barnens leksaker som jag trodde han skulle göra...peppar peppar ta i trä säger jag för än kan han kanske hitta på något bus, sen så är han inte så gamig heller, han har inte rört en macka eller något vi haft framme och när de väl ha fått smaka lite rester från våran mat tittar han först på Yerma som bara tittar på mig och tycker "vad är det du bjuder på....ska jag äta det där?!" Nä hon väljer sina torra kulor före våran mat och blicken hon ger en kan man ju alltid fundera på varför vi äter den maten vi äter. Och eftersom hon lämnar det så lämnar Gobo det så jag har två hundar som vägrar äta rester :o Hur kan det komma sig att hundarna tycker vi äter sämre mat än vad dom gör? Men men man kanske ska vara glad för då vet man att de inte rör något man ställer fram :)

Mina barn har varit på dagis nu i några dagar och det är alltid trevligt att försöka få dem dit. Det är en massa härliga kommentarer som tex att de ska gå och lägga sig igen bara de slipper fara, eller att de inte behöver leka med andra barn, de har till och med lovat att inte bråka om de skulle få slippa dagis...men när de väl är på dagis så får man inte hem dem för att de har så roligt, det är tur att jag vet att jag inte är ensam med detta problem :)

Casper är snart 4 och nu har han kommit på att han inte ska sova om kvällarna, vi har varit väldigt skonade från allt bråk vid sänggående men nu är det väl inte så mycket bråk men han ska inte sova. han leker och frågar och behöver gå på toa flera tusen gånger. Är det inte det så är det att det är knöligt eller att han saknar något av sina gosedjur som han aldrig har brytt sig om tidigare om de varit borta, eller så är han törstig eller ja det kan vara vad som helst ja han skyllde till och med på att han inte kunde sova för att hans rumpa var för trång???

jag bara älskar hans kommentarer ibland :)

Det är tur att de sover när de väl har somnat och att de brukar sova fram till 9-10 någon gång på morgonen :) Jag har inte riktigt så morgon pigga barn och vaknar de tidigt så kommer de till sängen och ligger där och myser med en fram till att man själv börjar snurra en massa så det är tur att de är snälla :)

Fast de kan vara billiga ibland så räcker de att de säger något gullig eller gör något oväntat och man har glömt allt bus och stoj de har ställt till med :) Som mina pojkar sprang och gjorde en massa bus och när jag väl ha fått dem samms och städat så sätter man sig i soffan och båda kryper upp mot en med en filt och säger att de vill mysa en stund .) Mina barn är inte så att de vill mysa så mitt hjärta smälte lite extra över detta :)

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om hastigheten här i byn!
    Jag har lämnat in en skrivelse till Länstyrelsen om att sänka till 50 så det är bara att hoppas att det går igenom så kanske bilarna kör 70 ..../Anso

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas på det, jag hörde att M också skulle skriva, man själv ska kanske göra det också plus att polisen kanske kan stå här och ta lite bilar

    SvaraRadera